Bijna beroemd - Reisverslag uit Nāmakkal, India van jessica molenaar - WaarBenJij.nu Bijna beroemd - Reisverslag uit Nāmakkal, India van jessica molenaar - WaarBenJij.nu

Bijna beroemd

Door: Jessica Molenaar

Blijf op de hoogte en volg jessica

19 Maart 2014 | India, Nāmakkal

Hey lieve mensen,

Hier mijn tweede blogje, eindelijk, internet is schaars want blijkbaar hebben ze de wifi enzo uitgeschakeld omdat ze anders omkoop geld opsturen om zo de verkiezingen te winnen... ja... apart..

Maar goed wij leven nog steeds we worden iets bruiner maar niet veel mijn benen zijn nog steeds schrikbarend wit want die zijn bedekt. .

Na twee weken, verbazen dingen mij nog steeds. Hoe geroutineerd het hier gaat orde en regelmaat voor de kinderen maar voor ons is iedere dag nog een verrassing. Denken wij eindelijk te weten wat er gaat komen verzinnen ze iets anders, wat blijkbaar heel logisch is en het enige wat wij denken is just smile and wave boys just smile and wave.

Wat mij ook verbaasd is, hoe woest aantrekkelijk de mannen hier zijn.. dus sorry mensen ik blijf hier, ik ga trouwen en kindjes krijgen en geiten houden.. heerlijk.

Verder veroorzaken wij geen ongelukken meer maar hoofden draaien nog steeds om en monden vallen nog steeds open. De roddel dat er blanken in het dorp zijn gaat nog steeds de ronde.
Zelfs als wij verkeerd rijden en het volgende dorp bereiken word dat even door gebriefd naar de fathers :).

Onze gang van zaken is best relaxed, de kinderen gaan naar school en komen weer terug om onze geweldige voetbal training te volgen.
Volgende week gaan we in driehoekjes pasen en afgelopen week was het afronden op doel.
De eerste bal is al ontploft maar de rest van de sportspullen leeft nog.

Ook hebben wij wat knutsel spullen aangeschaft om in het weekend te kunnen knutselen.

Vorige week zondag hebben wij wat ouders ontmoet van de kinderen. Het is zo mooi om te zien hoe blij ze zijn, om ze te zien stralen en lachen van oor tot oor.

'S middags zijn we met de groepen 6t/11 naar Namakkal geweest om een berg te beklimmen en een fort te bekijken. De jongens hebben de berg drie keer op en afgerend en wij puffend 1 keer, daarna zijn we naar een speeltuin geweest waar wij blijkbaar de grootste attractie waren. Wij bleven maar op foto's gaan met babies en handjes schudden.

Pff ben zo blij dat ik niet beroemd ben, veel te veel prikkels.

Wij hebben voor alle jongens een kaartje gekocht om in de grote schommelboot te mogen dit vonden zij geweldig (met dank aan alle lieve donaties)

Maandag was ik helemaal kapot van het weekend en gelukkig konden wij een beetje bijkomen. Om 's avonds naar een ziekenhuis te gaan waar 10kinderen wonen die besmet zijn met aids. Ik vond dat heel confronterend om te zien hoe jong zij waren en dan nu al gedoemd eigenlijk. De kinderen vonden het wel heel leuk om ons te leren kennen. :)
Dit ziekenhuis werd gerund door 8 zusters die allemaal super vriendelijk waren en ons vol stopte met eten waar ik twee dagen later nog vol van zat.

Van de rest van dd donaties, waar onder ook een super mooi bedrag van kringloop winkel keer op keer in heiloo, ga ik een tv kopen samen met educatieve dvds zodat de jongens eindelijk goed engels kunnen leren, want hoe dat hier op school gaat is echt flut. Ze leren namelijk stukjes maar niet de betekenis en om verder te komen in de wereld is goed engels best belangrijk. Zelfs in India heb je al een stuk of 23 verschillende talen.

Nou lieve kijkbuiskinders ik ga weer stoppen..

Kusje van mij en shari

  • 19 Maart 2014 - 11:10

    Cor En Sjaak:

    Hoi meissie een heel leuk stukje. Geniet van jullie trip naar Chennai.volgens Sjaak moet je oppassen met die geiten, die liegen nl altijd!!!!! Laat het ff weten als je definitief blijft. Kan ik een containerhuren voor al die troep die hier nog staat.

  • 19 Maart 2014 - 11:16

    Yvette:

    Hey jes,

    Leuk om weer van je te horen! En super dat je het zo naar je zin heb, geniet er lekker van want hier staat verder toch alles stil dus je mist he-le-maal niks! :D (oh je kozijn is wel opnieuw geschilderd van buiten dan, dat is het enige nieuwe :p)

  • 19 Maart 2014 - 11:29

    Marian Sprangers:

    Jessica leuk dat je het zo naar je zin heb.
    Maar kindjes is ook leuk maar geiten ik zou nog even nadenken.
    Ze stinken enorm,valt daar misschien niet op maar hier wel hoor.
    heel veel plezier en tot horens.
    groetjes Marian.

  • 19 Maart 2014 - 12:17

    Chantal:

    Jesss! Wat fijn dat je het zo naar je zin heb! Maar helaas je mag daar niet blijven hoor, snel lekker terassen als je weer terug bent!!! Geniet lekker! Dikke kus!

  • 19 Maart 2014 - 12:30

    Hannie:

    Hey Jessica, na je WhatsApp was ik meteen gaan kijken maar het kaboutertje die alles op het net zet was nog niet aangekomen, maar nu wel. Wat een belevenissen allemaal. Ik moest even googlen over dat voetbal gebeuren maar nu ben ik weer helemaal bij. En als je gaat trouwen dan zijn wij (ik) van de partij. Theo vliegt niet maar ik kom. :-)
    Wel leuk om te lezen dat je zulke goede dingen kan doen met al je donatie's. Zo nu maar weer wachten wanneer je weer internet hebt. Het blijft een genot om te lezen. En geiten vallen echt wel mee hoor. Hou je taai en tot de volgende keer.
    Groeten van Theo en natuurlijk van mij bye bye Hannie

  • 19 Maart 2014 - 13:55

    Renata:

    Heej lieve Jes, wat een goed gevoel zal het je geven om zoveel te kunnen betekenen in het leven van de kindjes waar je mee te maken krijgt! Hou het gevoel vast! Kies je een leuke vent uit? x Renata

  • 19 Maart 2014 - 16:34

    Trudy:

    Hallo Jessica, wat een genot om te lezen dat je het naar je zin hebt.
    Ik zal er even een copie van maken dan Oma en Ome Theo het ook lezen.
    Groetjes van Cor en Trudy

  • 19 Maart 2014 - 19:30

    Esther:

    Hola shari!

    Wat een mooie verhalen en fotos :-) hoorde van remco dat jullie geen internet meer hadden dus had eigenlijk niet meer de blog gelezen.. Zal hem nu weer wat vaker in de gaten houden.

    Nou, geniet er van! Wat een ontzettend leuke ervaring zal dit zijn.

    Xxesther

  • 20 Maart 2014 - 14:09

    Roos:

    Hee Jes! Wat goed dat je het zo naar je zin hebt! Geniet ervan! Als je maar wel terugkomt, dat zou Tommy anders niet aankunnen. Dikke kus

  • 21 Maart 2014 - 19:52

    Pauline Moezel:

    Wat een mooie. regalen Jessica, met heel veel liefde daarin. Als je wil blijven: be happy en hopelijk hebben wij weer een leuk vakantie adres. Mooi te lezen dat waar je je ziel en zaligheid ingooit, je zoveel,liefde terug krijgt. Dank voor deel 2 van je jouw mooie levenservaring. Enne jouw container heb je daar helemaal niet meer nodig. Wat lees ik over donaties ? Weet nergens van. Kan ik ook nog ergens doneren voor evt een mooi verhaal ? Geniet intens en een dikke kus van tante Plien

  • 21 Maart 2014 - 19:53

    P.moezel:

    Ik bedoel mooie verhalen

  • 22 Maart 2014 - 11:12

    Aldi H:

    Hoi Jessica,wat een leuk verhaal en dat je het daar zo naar Je zin heb.geniet er maar van .
    want het is een hele mooie ervaring ,met wat je daar zie en meemaak.
    Heel veel groetjes max en aldi



Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: India, Nāmakkal

India

...

Recente Reisverslagen:

30 April 2014

laatste weekje

24 April 2014

He-le-maal Niets

18 April 2014

Zo even weer een update..

03 April 2014

we zijn nog niet gesmolten

27 Maart 2014

shit wat is het heet!!
jessica

Actief sinds 13 Jan. 2014
Verslag gelezen: 447
Totaal aantal bezoekers 8199

Voorgaande reizen:

28 Februari 2014 - 02 April 2014

India

Landen bezocht: