shit wat is het heet!! - Reisverslag uit Nāmakkal, India van jessica molenaar - WaarBenJij.nu shit wat is het heet!! - Reisverslag uit Nāmakkal, India van jessica molenaar - WaarBenJij.nu

shit wat is het heet!!

Blijf op de hoogte en volg jessica

27 Maart 2014 | India, Nāmakkal

heey lieve mensen hier is weer een blogje....

Ten eerste het is hier verdomde warm ik zweet mij kapot en het liefste wil ik vier ker per dag douchen.. maar dat kan niet natuurlijk;)

Oke wat hebben wij beleefd:

Als ik het zo bekijk lijkt het helemaal niets maar we zijn heel veel bezig met de jongens. Ze worden steeds opener naar ons toe en we hebben echt de grootste lol en dat vind ik toch wel belangrijk...

Wij zijn Maandag 17 maart naar Salem vertrokken in de vroege morgen om twee nederlandse meiden te ontmoeten die ook met " samen" op een project zitten. Wij wisten hier niets vanaf en de halve autistjes die wij zijn is dat totaal niet prettig . Opeens andere plannen maargoed wij hebben het beste er van proberen te maken ondanks dat wij kotsmisselijk waren van de bus reis.. Wij hebben een locatie bezocht waar alle sicilianen broeders zitten. Heerlijk was het daar lekker briesje mooie natuur en een mooi gebouw!! Wij hebben een project bezocht wat vlak bij ons ligt met kinderen die besmet zijn met HIV/AIDS. Je merk gelijk dat deze kinderen veel minder energie hebben maar wel net zo enthousiast zijn als ieder ander kind. Heel confronterend om te zien!! Er zaten ook twee broertjes van onze kinderen bij.

Dinsdag gingen naar Chennai met de nachttrein. Na het eten gingen wij vertrekken maar voordat dat kon moest iedereen nog afscheid van ons nemen. ze waren allemaal zo bezorgd dat wij weg gingen en sommige waren gewoon boos, die negeerde ons dan ook maar... Ook wel weer schattig maar ik voelde mij helemaal schuldig:)...
De trein.... ja dat was een heel avontuur.
Wij hadden namelijk 2 min om onze wagon te vinden en in te stappen gelukkig was brother Sammy mee:)

In 1 slaap cabine zitten 6 bedjes!! hillarisch en mijn pootjes hingen er half uit dus ik werd vaak wakker getikt door voorbijgangers al met al wel oke geslapen...
In Chennai aangekomen om 5 uur sochtends gelijk naar onze guesthouse :
Young Women Christian Guesthouse... father Maran kan trots op ons zijn dat wij zelfs christelijk doen in onze vrije tijd............

Wij hebben de hele dag doorgebracht in jawel een winkelcentrum haha je bent een vrouw of je bent een vrouw... savonds hebben wij heerlijk tapas gegeten en cocktails gedronken. En om op zn hollands te gaan zijn wij naar de enige kroeg gegaan waar vrouwen niets hoefde te betalen heurlijk!!!
Ok je kreeg je bier in longdrink glazen met aardbeitjes maar de smaak was goed...

Om toch ook een beetje cultureel te doen zijn wij 5 min naar het strand geweest om levend te verbranden. Snel in een tuktuk naar een tempel geraced om te betalen en vervolgens er uit gezet te worden omdat wij blank zijn en dus niet hindoe.. atsers:)...oke de buitenkant was ook mooi...
Maar wat is het druk in zn stad pff
savonds weer heerlijk geegeten .. eindelijk mijn naan brood gevonden..

Vrijdag ochtend half 8 kwamen wij terug op het project snel maar even verder slapen om, om 9 uur te worden gewekt of wij even mee wilden met de fiets picnic voor de oudste jongens.... ( die eigelijk zondag zou zijn majah niets zoveranderlijk als indiers) ja natuurlijk snel douchen en op de fiests... geweldig .... kleine fietsjes waar onze knietjes meters bovenuit kwamen maar onze jongens vonden het geweldig!! stinkend heet naar een tempel gefietst waar ze voor ons gingen koken lekker rijst met een kip husseltje op een bananen blad.. Het was echt een geweldige ervaring!!

(pff nu ik alles zo moet opsommen beleef ik best veel)

Dinsdag 25-3 een geweldige dag!!!!!!!!
De oudste jongens hadden hun laatste examen!!!!!
Wij zijn ze gaan ophalen om ze te feliciteren ze werden onder gesproeid met inkt en gekleurd poeder typisch indisch....

Om 16uur moesten ze klaar staan, wij gingen ze namelijk trakteren op een etentje en een biosje...
Wij zijn naar the chicken world gegaan ( ook wel kfc)
In de bus waren ze nogal nerveus, ze zeiden geen woord en keken een beetje angstig uit hun ogen. OPeens moesten ze met die twee gekke blanken meiden mee zonder father of brother...
Eenmaal in het eettentje kwamen ze los, het bestellen was even moeilijk omdat ze geen van alle wisten wat het was.... Wij zaten hier met 8 jongens van 17 die nog nooit een hamburger hadden gegeten of een pizza hadden gezien. Dus hebben wij maar even besteld.. ieder een patatje een hamburger en een cola.. en samen nog even 4 grote pizza's het eten bleef maar komen en ze keken hun ogen uit!! Hillarisch...

Wij hadden nog een kadotje gekocht voor 1 vd jongens , deze jongen word namelijk al grijs en daar plagen wij hem natuurlijk mee. Wij hadden henna haarverf voor hem gekocht, de reactie van alle andere jongens was echt priceless!! hij keek een beetje zuur maar dat doet hij wel vaker, 1 grommetje en een zuchtje maar daarna kon hij er ook wel om lachen...

Snel na het eten in een tuktuk( hadden ze ook nog nooit gedaan) naar de bioscoop de film was snel gekozen hun held speelde er in en dan is het makkelijk... Ook waren ze nog nooit naar de bioscoop geweest!!
Na 3 uur was de film dan EIN-DE-LIJK klaar OH MY GOD wat een hell was dat drie uur lang naar een onsamenhangende film kijken in een gekke taal... maar de jongens straalde en daar gaat het om.. mijn hartje sloeg een slagje over.. Ben eht verliefd op al die jongens!!

Woensdag..... doomsday......
Vandaag was de laatste dag van onze oudste jongens .... 1 voor 1 gingen ze weg... Dit had ik niet ingecalculeerd ... IK zou na 2 maanden weggaan... En ik als nuchtere hollander moest gewoon een traantje laten toen ik ze uitzwaaide ... Ik was er de hele dag kapot van... Wij hebben ze allemaal onze email gegeven zodat we ze zelfs vanuit nederland een beetje engels kunnen bijleren!!

Om 5 uur kwamen de jongere jongens thuis en die waren ook wel kapot van het afscheid, na drie jaar zijn zij opeens hun grote broers kwijt!!
Ze waren dan ook wel erg aanhankelijk en stiekem vind ik dat helemaal niet erg...

pfffff ik ben weer klaar met typen...
ik zal mijn kaboutertje vragen om fotos er op te zetten als ik wifi heb om ze te versturen...

kusjes vanuit het o zo warme india

jessica en shari

  • 27 Maart 2014 - 11:52

    Rick:

    Top verhaal weer.
    Xje de kabouter

  • 27 Maart 2014 - 12:03

    Hannie:

    Hey Jessica,
    Wouw wat weer een mooi verslag. Je verveel je niet zo te lezen. En je maak die arme jongens helemaal in de war met hamburgers en film. Schaam je :-)
    En ik zie dat je een mannelijke harem gaat nemen in plaats van èèn geitenhoeder. Gaat het huwelijk dan niet door of trouw je er eerst met èèn en volgt de rest een dag later?
    Helemaal geweldig. Dan kunnen ze je 1 voor 1 koelte toe wijven.
    Meissie geniet nog lekker verder en ik kijk weer uit naar je volgende "avontuur".
    Groetjes Hannie en natuurlijk ook van Theo

  • 27 Maart 2014 - 12:58

    Tessa:

    Wat leuk weer een blog! Echt fijn dat je het zo goed hebt daar.
    Geniet nog en ik kijk uit naar je volgende blog!
    Liefs Tessa

  • 27 Maart 2014 - 13:04

    Martijn:

    Hoi Jessica,

    Weer een leuk verhaal met een Nederlands tintje.
    Telkens weer leuk om je blog te lezen, en wat foto's op de fam app te zien.
    Daar is het heet, ik stond deze ochtend om 06:00 het dunne laagje ijs van de ruiten autoramen te krabben.
    Heel veel plezier nog.
    Groetjes van Angela Koen en mij.

  • 27 Maart 2014 - 15:38

    Trudy:

    Hallo Jessica, wat een verhaal weer, ik kan me wel voorstellen dat je wat verdrietig was toen de jongens weg gingen je gaan je er toch aan hechten.
    De foto's heb ik aan Oma en Ome Theo laten zien.
    Groetjes van Cor en Trudy

  • 01 April 2014 - 16:17

    Erica Molenaar:

    Hoi jes, meid wat een verhaal uit de bloedhitte,tis hier ook lekker weer hoor,mis je en veel lieve groetjes van de lieve klanten ,dikke kus en kijk uit voor de mannetjes:)

  • 07 April 2014 - 19:43

    Pauline Moezel:

    Sorry voor een late reactie. Tante plein zat natuurlijk weer verkeerd te kijken. Ik vind je al lief, maar je bent een supergriet en schrijft zo mooi, laat de jongens een nieuwe wereld zien en je brengt zelfs de spirit en emotie over. Erg sterk die fisher man friends. Misschien kin je schrijven voor een blad als je retour komt.
    Het feit, dat je aandacht, liefde en de jongens kennis laat maken met zaken, die ze nog nooit gezien en ervaren hebben is al hemels op zich.

    Geniet nog.

    Liefs van tante Plien

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: India, Nāmakkal

India

...

Recente Reisverslagen:

30 April 2014

laatste weekje

24 April 2014

He-le-maal Niets

18 April 2014

Zo even weer een update..

03 April 2014

we zijn nog niet gesmolten

27 Maart 2014

shit wat is het heet!!
jessica

Actief sinds 13 Jan. 2014
Verslag gelezen: 454
Totaal aantal bezoekers 8206

Voorgaande reizen:

28 Februari 2014 - 02 April 2014

India

Landen bezocht: