we zijn nog niet gesmolten - Reisverslag uit Nāmakkal, India van jessica molenaar - WaarBenJij.nu we zijn nog niet gesmolten - Reisverslag uit Nāmakkal, India van jessica molenaar - WaarBenJij.nu

we zijn nog niet gesmolten

Blijf op de hoogte en volg jessica

03 April 2014 | India, Nāmakkal

hey lieve mensen,

even snel een teken van leven... Ik ben nog niet gesmolten mijn zonnebril daarin tegen wel........ die viel letterlijk van mijn hoofd af omdat de pootjes te heet waren geworden.

Wij hebben twee dagen nodig gehad om bij te komen van ons emotionele afscheid van de jongens.. dus wij hebben niet veel gedaan..

wel hebben wij een zwembad gevonden vlak bij het project.. jeej...
En ook daar heb ik de liefde van mijn leven leren kennen.. De badmeester...
dus wij gaan nu twee keer per week even afkoelen :) en ze hebben nog heerlijk bier ook het is werkelijk een paradijsje...
nee mensen wees maar niet bang de badmeester weet nog niet dat ik de liefde van zijn even ben, daar moet ik nog even aan werken.. word vervolgd:)..

Zondag hebben wij de scooter gepakt om even te touren, de jongens moeten hard leren voor hun exames dus wij hebben veel vrije tijd..
We kwamen uit bij onze plaatselijke supermarkt waar wij maar even snel boodschapjes gingen doen. Wij zijn de enige twee blanken dus worden al snel herkend , dan blijf je ook maar even hangen en koffie drinken en word je als prinsesje behandeld, daar hou ik van. Ook kregen wij gelijk een mooie henna tekening op onze arm. Dit zou bruin moeten zijn maar omdat wij wit zijn werd het rood .. mooi rood is niet lelijk dus waren wij er erg blij mee.. beetje jammer dat het zo snel er af ging. Wij wassen onze handen namelijk 1000x per dag, mensen hier niet...

maandag wilde wij weer zwemmen omdat het echt verschrikkelijk heet was, en omdat de scooter weg was gingen wij helemaal met de bus wat al een hel opzich is. maar de grootste hel was nog wel dat het zwembad dicht was.. wtf.. weer een feestdag waar wij niets van af wisten :( huilend gingen wij naar huis........

Dan maar dinsdag proberen, vol goede moed werden wij wakker om even een verkoelende douche te nemen maaaar de waterleiding was stuk dus geen water.... sagerijniger kan je mij niet krijgen.. maja stinkend hebben wij de ochtend door gebracht om eindelijk een duik te kunnen nemen in ons zwembad.. jammer genoeg was de roddel dat er twee blanken meiden waren komen zwemmen snel gegaan en was het zwembad ineens vol met mannen...
nee grapje niet speciaal voor ons, dat was voor hun een blije bijkomstigheid.. ik voelde mij nogal ongemakkelijk... De badmeester was wel blij ons te zien , always look on the bright side of life...mijn dag was weer goed...

Woensdag hebben wij weer even onze karmapunten opgehoogt wij zijn naar colorfull childeren geweest een project voor gehandicapte kinderen.. opgericht door nederlanders. Ik was sprakenloos hoe goed alles geregeld was en hoe mooi het er uitzag. Het is allemaal beter geregeld dan in nederland zelf.. Per kind word gekeken wat hij/zij nodig heeft en hoe hij/zij reageert op alles echt super!! zondag gaan wij hier weer heen, heb er nu al zin in!!
savonds zijn wij met brother george naar de dorpsmarkt geweest. Heerlijk jackfruit gekocht goddelijk goddelijk goddelijk......
Ook werden wij even uit genodigd op de koffie bij de oude burgemeester, ze spraken geen woord engels maar het was erg gezellig.

we zijn uitgenodigt voor een bruiloft de 14e, en het klinkt gek maar ik heb er zin in. Het is echt geweldig hoor hier op het project maar om even ergens anders heen te gaan en een beetje te feesten mis ik toch wel!!
Hoe dit gaat aflopen horen jullie nog..

ciao!!

  • 03 April 2014 - 11:22

    Hannie:

    Hey Jessica,
    Dat wordt nog moeilijk om over een "tijdje" weer naar ons koude kikkerlandje terug te keren. Zo te lezen heb je het wel hèèl èrg zwaar. Scootertochtje zwemmen koffie drinken bij de burgemeester. Oei erg zwaar hoor. En die bruiloft komt wel goed uit kan je mooi kijken hoe jij ga trouwen met badmeester! Of geitenhoeder.
    Meissie sterkte maar weer. Ik blijg genieten van je stories.
    Groetjes Hannie

  • 03 April 2014 - 15:44

    Talitha:

    Dat jij jackfruit lekker vindt!!! Ik vond dat echt smerig.. en stinkt hihi.
    Maar waar zijn de foto's van die overheerlijke badmeester ;)

    Ben blij dat je t zo naar je zin hebt!

    Had je wel een reserve zonnebril :P!!!!????

    Enjoy girl xxx

  • 03 April 2014 - 20:52

    Aldi:

    Hoi Jessica,weer een gezellig stukje geschreven,je maak weer genoeg mee.en dat het zo heet daar is wat moet het dan wel niet in de zomer.wat gaat de tijd snel he.genieten hoor .



  • 04 April 2014 - 19:19

    Trudy:

    Hallo Meissie, wat heb jij het leuk daar, maar ook zo warm dat is wel wennen hé.
    Bij ons het nu weer koud na een paar mooie dagen.
    Nog veel plezier en de groetjes van Cor en Trudy

  • 06 April 2014 - 17:20

    M.steenman:

    Hoi Jessica!

    Wat ben je weer lekker actief met je berichtgeving, leuk om alles te lezen.
    VOLGENS MIJ HOEF JIJ JE HELEMAAL NIET TE VERVELEN,denk alleen dat je best last hebt van de warmte. Maar ja met een badmeester op de achtergrond moet het wel goed komen.......

    Ik ben benieuwd wat jij straks allemaal mee terugneemt naar Holland......

    Nou Jes, India moet wel een geweldige ervaring voor je zijn! Geniet er van!groetjes, M.Steenman

  • 07 April 2014 - 19:50

    Pauline Moezel:

    Hai lieve Jessica, wat weer een prachtig verhaal uit jouw boek. Mooi hoofdstuk. Ik sluit me aan bij Talitha, waar blijven die foto's van de badmeester. Ik zal vast kijken of er aanbiedingen zijn voor tissues, want maak je borst maar nat. Heimwee ga je zeker krijgen als ik dit moois allemaal lees.

    Gr. V tante Plien

  • 09 April 2014 - 08:49

    Maarten Beekman:

    Lieve Jessica,

    Helaas werkt mijn computer niet geweldig dus kan ik deze blog regelmatig niet zien maar wens je veel sterkte in de warmte en denk maar zo dat ik niet echt van kleurlingen houdt dus kom niet te bruin terug.
    Als dit wel gebeurd laat ik je waarschijnlijk voor de deur staan.

    Groeten van,

    Maarten.

  • 10 April 2014 - 16:27

    Carla:

    Hoi Jessica,

    Hier ff n reactie vanaf de Goodeslaan.
    Kreeg gisteren van jou Papz te horen
    hoe je alweer weken bent te volgen.
    Wat leuk je reisverslagen met foto's!
    krijg toch weer een aardige indruk van het land,
    de mensen en jullie bijzondere positie daarin!
    Wens je bij deze voor de komende weken
    nog meer mooie bijzondere enerverende reiservaringen toe!

    Hou je goed...liefs Carla

  • 12 April 2014 - 19:33

    MarianSprangers:

    Jessica net je foto's gezien van het waterballet. Kan je alvast wennen aan het weer in Nederland , hoewel het is hier mooi weer hoor. Maar veel plezier nog en tot ziens. Groetjes Marian.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: India, Nāmakkal

India

...

Recente Reisverslagen:

30 April 2014

laatste weekje

24 April 2014

He-le-maal Niets

18 April 2014

Zo even weer een update..

03 April 2014

we zijn nog niet gesmolten

27 Maart 2014

shit wat is het heet!!
jessica

Actief sinds 13 Jan. 2014
Verslag gelezen: 512
Totaal aantal bezoekers 8211

Voorgaande reizen:

28 Februari 2014 - 02 April 2014

India

Landen bezocht: