Aankomst - Reisverslag uit Nāmakkal, India van jessica molenaar - WaarBenJij.nu Aankomst - Reisverslag uit Nāmakkal, India van jessica molenaar - WaarBenJij.nu

Aankomst

Door: Jessica Molenaar

Blijf op de hoogte en volg jessica

05 Maart 2014 | India, Nāmakkal

Wanga!! Oftewel welkom:)

Hier is dan eindelijk mijn eerste blogje. Het is niet dat wij niets beleven, het tegendeel juist ik heb geen tijd om te typen en wifi is hier via een dongel ;) dus luxe.

Ten eerste het is hier geweldig en warm errruuugg warm!!
maar goed...

Wij zijn zaterdag aangekomen na een lange reis zonder slapen. Om ongeveer half 6 arriveerde wij op het project en werden ontvangen door brother eugiene (als je het zo schrijft) en een father waar ik alweer de naam van kwijt ben. De namen hier zijn erg moeilijk maar elke dag overhoren de jongens ons dus na twee maanden moet ik alle 72 namen wel kennen.

De jongens zijn erg enthousiast en nieuwsgierig ze willen werkelijk alles van ons weten wat erg leuk is, maar ook erg vermoeiend door al het geschreeuw en natuurlijk toch wat onduidelijk engels. Mijn india engels word steeds beter:) ze noemen ons "auntie" wat een aandoenlijk klinkt. Alle kinderen in het dorp trouwens.

Even de hoogte punten anders word het wel heel veel typen sorry voor mijn luiheid. Zondag hebben wij cricket gespeeld want dit mag alleen op zondag ook hebben wij samen met de jongens gegeten omdat er eten was gesponsord door een man uit het dorp waarvan het de sterf dag van zijn vrouw was. Het project wordt goed gesteund door de nabije omgeving iedere avond word er wel eten verzorgd. Wat natuurlijk heel fijn is, als afsluiting was er een cobra op het schoolplein wat ik erg leuk vond, maar niet heus, hier reageerde ik blijkbaar erg leuk op want het word nog iedere avond na gedaan.

Maandag hebben wij de jongens naar school gebracht. Dit was een hele happening waar de hele school voor uit liep om de blanke te bewonderen:) om half 5 halen wij ze weer op. Tussendoor zijn wij op het project en is er eem groep vrouwen de gevlucht zijn uit sri lanka. Ze krijgen hier naailes ed. Wij mochten hierbij zijn er leren wij erg veel leuke dingen maken. Dit zijn ook weer 30 nieuwe namen die wij moeten leren. Na school hebben wij in de hitte gevoetbald met de jongens, dit is erg leuk alleen zijn ze erg wild en schieten super hard. Daar gaan we van de week verandering in brengen door middel van voetbal training.

Dinsdag hebben wij kennisgemaakt met father Maran. We zijn met hem de stad in geweest voor een chidudarr ( traditionele kleding), dit was niet echt een succes omdat ik alles wel paste alleen mijn hollandse voorgevel was iets te groot en bewegen is wel handig, dus heb ik bij de "grote" maten iets moeten halen. Goed voor mijn zelfvertrouwen inderdaad. 'S avonds hadden wij een welkoms ceremonie. De jongens hebben gezongen en gedanst echt heel erg lief en leuk. Daarna kregen wij nog een persoonlijke intro en een ketting en sjaal en moest ik zelf ook een woordje doen, ik hou van die aandacht dat weten jullie.

Vandaag woensdag, heerlijk de jongens naar school gebracht, de hele weg blijven ze maar hun naam herhalen en mij nieuwe woordjes leren ik ken nu meer woordjes tamil dan die twee maanden bali:). Wat ik heel knap van mijzelf vind. Het zijn goede leraren want ze laten het mij 10keer herhalen en dan een paar minuten later vragen ze het weer. 'S middags zijn we op de scooter, die we geleend hebben van father maran, naar nammakal geweest. Geweldig, iedereen valt bijna om van verbazing om twee blanke vrouwen op een scooter te zien zitten. Ook is het veel drukker en hectischer dan Indonesië en dat vond ik al druk. Maar goed we hebben een stoffen winkel gevonden en ieder twee hele mooie uitgekozen om een chidudarr te laten maken door de vrouwen op het project. Op de terugweg hebben wij drie watermeloenen meegnomen, shari twee en ik 1 op mijn schoot, als die mensen hier hele bergen spullen kunnen verkassen kunnen wij wel drie watermeloenen meenemen. Natuurlijk zijn we flink afgezet maar toch was het totaal nog geen drie euro. De jongens vonden het heerlijk en dat was het zeker waard. Morgen gaan wij kijken voor voetbal spullen zodat we goeie training kunnen geven:). Nou dit was het wel weer.

Liefs jessica

ps. Shari heeft het ook erg naar haar zin en doet jullie de groeten..:)

pss.. Ik als prinses op de erwt heeft de eerste drie nachten niet kunnen slapen omdat ik een te dun matras had.. ik heb het lef gehad om ee nog eentje te vragen nu slaap k als een roosje.. bedenk je wel even dat iedereen hier op een matje slaapt .. schandalig ik weet het..

  • 05 Maart 2014 - 23:54

    Hannie:

    Hey Jessica, wat mooi om te lezen. Hebben jullie daar alleen jongens of krijg je de meiden nog te zien? Wel erg bijzonder dat het zo'n verschil is dan op Balie. Leer ze maar goed voetballen dan gaat er voor hun een nieuwe wereld open. Ajax HSV AZ en ga zo maar door.
    Ik kijk uit naar je volgende blog. Leuk weer hè. Dag Jessica
    Groetjes Hannie en ook van Theo

  • 05 Maart 2014 - 23:57

    Cor:

    mooi verslag, mooie foto's. je ziet er stralend uit. fijn dat je een 2e matras gescoord hebt.
    Geniet van alles.bye for now en wacht op je volgende verslag. xxxx

  • 06 Maart 2014 - 08:37

    Angela:

    Wauw wat een reis weer joh, geniet ervan en leer je jongens maar goed engels.

  • 06 Maart 2014 - 09:18

    Wendie:

    Heel veel succes en plezier daar verder. Leuk je blog en je foto's te zien!! xx

  • 06 Maart 2014 - 11:55

    Mik:

    Nice Jessica! Goed om wat te horen en dat jullie volop dingen meemaken (:
    Groetjes aan Shari!
    Xx
    Liefs
    Mik

  • 06 Maart 2014 - 16:16

    Tessa:

    Haha Jess wat schrijf je heerlijk zie het helemaal voor me!!
    Geniet nog daar en ik kijk uit naar je volgende verslag!
    Liefs

  • 06 Maart 2014 - 18:57

    Trudy:

    Hallo Jessica, wat gezellig om je blog weer te lezen wat een ervaring voor je.
    Groetjes van Trudy en Cor

  • 07 Maart 2014 - 11:48

    Ria:

    Hallo Jessica, wat leuk om te lezen!! En wat een leuke foto's! Geniet ervan!! Groetjes, Ria

  • 11 Maart 2014 - 12:12

    Erica En Mw. Teufer:

    Heeej jes,geniet van je tijd in india en veel lieve groetjes van Mw t en Mw. s.en mijn persoontje en allle collegas die je missen.kus van erica molenaar.

  • 12 Maart 2014 - 20:58

    Pauline Moezel:

    Hai Jessica,

    Het lijkt wel of ik een boek lees. Prachtig je verhalen en wat je meemaakt. Ik wil graag door naar hoofdstuk 2. En de fisherman is erg sterk. Mooi dat wat je geeft, je puur dankbaarheid en gezelligheid terug krijgt van THE kids. Enjoy. Vertel THE kids maar, dat ze jullie veel woordjes moeten leren, ze goed voor jullie moeten zorgen en veel plezier mogen maken met jullie. Dank voor het delen van je prachtige verhalen.

  • 14 Maart 2014 - 17:32

    Eva De Ruiter:

    Hoi Jessica en Shari,

    Wat leuk om at van jullie te lezen! En al mooie dingen meegemaakt! Die namen zijn inderdaad nog heel erg wennen, maar langzamerhand komen ze wel in je hoofd;) nog heel veel plezier en geluk voor de komende tijd!

    Liefs, Eva

  • 15 Maart 2014 - 11:08

    M.steenman:

    Hallo Jessica!

    Lieve meid wat ben ik blij met jouw berichten. Volgens mij zit jij daar goed in je vel en ben je erg enthousiast. Geweldige foto's. Volgens mij wordt het een succes daar in India. Geniet ervan!
    Veel liefs, M.Steenman

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: India, Nāmakkal

India

...

Recente Reisverslagen:

30 April 2014

laatste weekje

24 April 2014

He-le-maal Niets

18 April 2014

Zo even weer een update..

03 April 2014

we zijn nog niet gesmolten

27 Maart 2014

shit wat is het heet!!
jessica

Actief sinds 13 Jan. 2014
Verslag gelezen: 440
Totaal aantal bezoekers 8221

Voorgaande reizen:

28 Februari 2014 - 02 April 2014

India

Landen bezocht: