Zo even weer een update.. - Reisverslag uit Nāmakkal, India van jessica molenaar - WaarBenJij.nu Zo even weer een update.. - Reisverslag uit Nāmakkal, India van jessica molenaar - WaarBenJij.nu

Zo even weer een update..

Door: Jessica Molenaar

Blijf op de hoogte en volg jessica

18 April 2014 | India, Nāmakkal

Onze jongens zijn langzaam aan allemaal vertrokken,het werd steeds "makkelijker" alleen toen we echt van de laatste af scheid namen had ik het toch wel erg moeilijk.. sommige keken ons de hele ochtend niet aan tot het werkelijke afscheid er was zwaaide ze toch nog even met wen killer smile thank god.. ik heb mij groot kunnen houden...

Wij hebben verder uit pure verveling (jongens waren aan het studeren geen tailoring geen scooter en geen elektriciteit) onze kamer schoon gemaakt.. stiekem hoopte wij er op dat de jongens dit zouden/moesten doen omdat ze dat bij iedere kamer doen,maar nee.. ze durven ook niet echt in de buurt te komen van onzr kamer wat ook maar goed is aangezien ze geen tampons stringetjes en kante bh's kennen.. wij hebben een oud overhemd opgesnord en schoonmaakmiddel en zijn aan de slag gegaan. O o wat waren wij trots oponze lekker ruikende kamer wat ook een half uurtje duurde:(.. onze vuilnis hebben wij ook maar zelfs verbbrand om die lieve jongetjes te sparen:) het was een hele happening. .. zwetend hebben wij lopen uitpuffen...

Wat ik zeker ga missen is de ijdelheid van de mannen/jongens hier.. hun haar is heiligwat ik snap want het is geweldig.. ieder moment dat het kan komt het kammetje te voorschijn en beginnen ze vol overgave te kammen indian style.. ze kijken in iedere scooter/motor/auto spiegel,ieder"schoon" winkel raam of ze hebben een stukje spiegel in hun zak.. Hillarisch. ..
Indische mannen kunnen wel multi tasken ze kunnen motorrijden met zakken rijst tegelijkertijd telefoneren ennmet open mond naar blanke meisjes kijken.. ik vind het knap..
Ok genoeg over de mannen hier het is wel duidelijk...

Onze tripjes:
Wij zijn naar Thrichuvur geweest na ongeveer 4uur reizen hebben wij binnen 2uur het stadje wel gezien.. ik zeg niet dat het saai was de ....... tempel was erg indrukwekkend en het paleis was ook mooi maar er waren geen winkels en geen lekkere eet tentjes wat wij westerse vrouwen erg belangrijk vinden...
Dus zijn wij de volgende dag vertrokken naar Tiruchi dat was iets boeiender maar zo verschrikkelijk warm dat wij niet normaal de berg tempel konden bezoeken zonder iedere 10 tredes op ons kartonnetje te staan.. het uiteindelijke uitzicht was erg mooi!! Jammer genoeg was er twee dagen later een hindoefeest maar dan waren wij alweer weg..

Ook hadden wij een heerlijk dagje uit, in onze stad Namakkal. Wij hebben heeelijk gezwommen in de golden palace, the place to be.. met ons wekelijkse biertje :) :)

Om vijf uur wilde wij eten, wat absurd is hier, dat is pas 20uur dus werden wij begeleid naar de donkere kelder voor een borrel en een hapje... wij werden vol gepropt met van alles ... heerlijk ... wat trouwens gratis was en dus nog lekkerder.. om 19.00 was de cricket finale India vs. Sri Lanka, wat wij graag wilde zien (een beetje besmet met het cricket virus). Buiten was een big screen en werd er voor ons een tafeltje neergezet en kregen wij ons avond eten, lekker, buiten, tijdens de wedstrijd.. genieten...

India heeft verloren by the way...

Op dit moment zitten wij in Pondicherry bij een Don Bosco Project. Hoe dit gaat horen jullie de volgende keer...

Ciao

• 18 April 2014 - 20:07

Cor:

Weer een leuk verhaal meisje, nu de foto's er nog bij en het verhaal is compleet. Nog even een paar dagen genieten en dan zit het er op. Bye for now.

• 18 April 2014 - 20:24

Aldi. :

Tjonge, wat was het weer gezellig,jullie maken heel wat mee.een leuk verhaal.
    En wat gaat het snel allemaal nog even en dan ben je weer in Nederland .
    Genieten dus. Groetjes Aldi

• 19 April 2014 - 13:36

Hannie:

Hey Jessica,
    Een beetje ijdelheid kan geen kwaad. Laat ze maar. Dat wordt wel weer afkicken met al die gratis drankjes en maaltijden. Thuis moet je het weer helemaal zelf versieren. Want de mannen hier zijn niet zó elegant. Geniet er nog van en we kijken uit naar de foto's.
    Groetjes Hannie

• 19 April 2014 - 15:35

Maarten Beekman:

Lieve Meiden,

Het weer is hier mooi maar niet zo mooi als bij jullie.
    Jullie maken een hoop mee wat ik met veel belangstelling lees. Jammer dat de jongens waar jullie het goed mee konden vinden weg zijn.
    Het is hier nu bijna Pasen kent India dit feest ook ? Ik hoor het nog wel.
    Geniet de laatste paar weken van het land, de mensen en de cultuur.