He-le-maal Niets - Reisverslag uit Nāmakkal, India van jessica molenaar - WaarBenJij.nu He-le-maal Niets - Reisverslag uit Nāmakkal, India van jessica molenaar - WaarBenJij.nu

He-le-maal Niets

Blijf op de hoogte en volg jessica

24 April 2014 | India, Nāmakkal

Lieve mensen hier weer een blogje ik zit wederom in een bus dus alle tijd.. dit keer op weg naar madurai...

Weet je wat zo leuk is aan Indische mannen, besides the obvious, op straat lopen ze vaak hand in hand of hebben een arm om elkaar heen geslagen, ze kunnen met een groep lopen en iedereen houd elkaar vast.. Ze zijn veel lichamelijker en tonen hun affectie. Wij blanken zijn veel te gefixeerd op het "gay" aspect er van, dit is gewoon bromantic.. ik hou er van.. maar ok de orde van de dag.. wat heb ik mee gemaakt he-le-maal niets :)

Wij hebben een bruiloft bijgewoond, een hele ervaring.
Wij kwamen aan, de twee blanken. Wij werden gelijk mee getrokken naar de ontbijt tafel wat ook een lunch of dinner tafel kan zijn want ze eten altijd het zelfde. We hebben wat opgeschept veel te weinig natuurlijk. Gelukkig kwam brother George ons redden, daarna begon de ceremonie. We werden neergezet op de eerste rij want ja we zijn ere gasten.......

Gelijk de camera op mijn gezicht heel fijn, hij had mijn goede kant dus ik mopperde niet..
Alles was een beetje rommelig de helft eet nog, alles loopt door elkaar, telefoons gaan en daar tussen door wordt de plechtigheid gegeven. Dit was de tweede keer dat het bruidspaar elkaar zag, zo romantisch. Aan het eind word gecontroleerd of ze nog maagd zijn..... op hun woord.. maar er zat een doek voor dus het kan net zo goed een gynaecologisch onderzoek zijn geweest maar she passed the test.
Er werden bloemen gegooid en dat was dat....

Wij zijn door gegaan naar een chickenfarm waar de kippetjes "vrij" rond lopen ipv een legbatterij. Was wel leuk om te zien..

Pondicherry trip was erg chill.. lekker briesje, lekkere eet-tentjes, lekkere cocktails (goedkoop want ze betalen minder belasting). Wij hebben geslapen op een Don Bosco project wat ook chill was, want wij werden als prinsesjes behandeld :D. Veel groente, salades en fruit..

Wij hebben wat leuke dingen gezien waaronder Auroville, dit is een hippie gemeenschap, met mensen van over de hele wereld, waar ik mij gelijk thuis voelde. Mooie groene omgeving, lekker sfeertje, het enige jammere is die goude bal waar heel Auroville om draait. Het koste schoftig veel geld en dat kan je beter gebruiken voor iets nuttigs, denk ik zo maja....

Onze tweede dag stond in het teken van shoppen. Yang de Nederlandse vrijwilliger van het project wilde mee, wij hebben hem gewaarschuwd maar hij durfde het aan. Uiteindelijk viel het wel mee hoor:).
Mooie dingen gekocht..

De derde dag was een chilldag met zwembad cocktail en massage :).

Terug op ons project waren er nog vijf van onze jongens en omdat er niet veel te eten was hebben wij samen Chapati gemaakt en het was nog lekker ook!! Zondag was het pasen en werden wij volgestopt met eten. Wij hebben geluncht bij een andere "father". We mochten even het huis van binnen bekijken en dat is nog best ruim en mooi (ja ik zie mijzelf er wel wonen, al is een geitenhoeder een kast lager denk ik)

Maandag hebben wij een lunch gesponsord voor de meiden van de tailoring. Zij hadden alles gekocht en gingen het samen klaar maken.. net een familie bbq super gezellig het enige wat miste was een koud biertje. 's Avonds kwamen wij benenden en opeens waren daar onze 12 std jongens ik ben nog nooit zo blij geweest. Gelukkig waren ze ook blij ons te zien. Father Paulraj had namelijk een reunie georganiseerd voor alle 12std boys van alle jaren.sommige jongens hadden elkaar al 3 jaar niet gezien en dat was best aandoenlijk om te zien.
Ik werd even te huwelijk gevraagd en of ik een baby met hem wilde en toen werd een ander jongen boos want die wachte blijkbaar al op mij, dit werd mij iets te ongemakkelijk en ben een film gaan kijken...

Dinsdag hadden wij eindelijk weer een "gewoon" dagje met lekker veel drukte om ons heen. Ik mis de jongens echt verschrikkelijk... Wij zijn 's middags met z'n allen naar de bios geweest. Shari en ik waren een beetje bang dat het weer een bagger film zou worden, maar nee deze film was te begrijpen en het was nog leuk ook. Hier mag je klappen en schreeuwen en fluiten voor leuke stukjes, de jongens gingen los toen het meisje in beeld kwam dus wij gingen los toen er een lekkere kerel in beeld kwam. Alles was leuk en aardig tot er een rat omhoog klom naast ons.. weg was de onspannenheid en zijn we drie plaatsen opgeschoven....

Woensdag ochtend zijn wij vertrokken naar Madurai, weer een afscheid en je merkt aan bepaalde jongens dat ze je dan gewoon niet aankijken omdat ze eigelijk geen afscheid willen nemen.. ik vind het nog steeeds kut.

Madurai..... De reis was korter dan we dachten dus dat viel mee.. Gelijk een hotelletje opgezocht waar wij gelijk bier kregen aangeboden, omdat je het nergens anders kan krijgen i.v.m. de verkiezingen, daar gaat onze vakantie :).
Na het lekkere koude biertje zijn we de markt op gegaan om onze jurken te laten maken onze eerste reactie was dat we weer veel te veel geld gaan uitgeven..

Woensdag: we zijn naar een tempel geweest en hey maakt niet uit hoeveel je er ziet ze blijven mooi en indrukwekkend. Op dit moment zitten wij te wachten in een hotel omdat we willen zwemmen maar er zitten mannen in en dat mag niet ofzo, belachelijk.
De rest van de trip vertel ik de vokgende keer..

Kusjes

Ps verwacht geen postcards want ik moet hemel en aarde verschuiven voor postzegels en een post office is ook negens tr bekennen en stiekem ben ik tr lui om heel hard te zoeken..

  • 24 April 2014 - 16:23

    Trudy:

    Hallo Jessica het is bijna einde voor je, dan wacht het koude kikkerlandje op je.
    Neem maar wat warmte mee, in wat voor hoedaningheid dan ook.
    Groetjes Tante Trudy en Ome Cor

  • 25 April 2014 - 10:20

    M.steenman:

    Hoi Jessica!

    Nou wij hebben niets te klagen over jouw vele, leuke, interessante berichten! Je laat ons wel meedelen in je ervaringen, waarvoor dank.
    Inmiddels begint je tijd op te schieten.
    Ik weet dat je een lange terugreis hebt, mooi gelegenheid om na te denken over alles wat je hebt meegemaakt in India.
    Ja en dan natuurlijk bij ons de verhalen die we nog te horen krijgen (of niet)
    Hierbij wens ik je een voorspoedige reis terug naar ons. En dan is iedereen hier blij dat je er weer bent.
    Jes tot ziens, groetjes, MS

  • 25 April 2014 - 14:07

    Hannie:

    Hey Jessica,

    Sorry voor de late reactie maat je mail was in de spambox geraakt.Maar nu heb ik het dan gevonden en gelezen.
    Zo dit is een echt een reisje om nooit vergeten. Wat een mooie herinneringen hou je over zo en je komt nog eens ergens.
    Dat je al zo snel gehecht kan raken aan zo'n stelletje jongens, helemaal top. Dan doe je werk goed lijkt mij.
    Geniet nog lekker en tot kiekus.

    Groetjes Hannie

  • 30 April 2014 - 08:28

    Maarten Beekman:

    Lieve Meiden,

    Het is bijna weer zover, dan vertrekken jullie weer naar het koude Nederland.
    Gister 29 april was mijn geboortedag en ben ik door een hoop mensen verrast.
    Zondag 4 mei ga ik met een kennis naar de dodenherdenking in Amsterdam. Willem Alexander en Maxima zijn daar ook altijd. We moeten er al vroeg zijn vanwege het na laten kijken van onszelf. Je moet daar ook kaarten voor hebben en ow als er iets niet goed is dan heb jij een probleem.
    Ik ben nooit zo schrijverig dus ga ik weer stoppen met deze mail.
    Geniet nog even en tot gauw.

    Liefs van,

    Maarten.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: India, Nāmakkal

India

...

Recente Reisverslagen:

30 April 2014

laatste weekje

24 April 2014

He-le-maal Niets

18 April 2014

Zo even weer een update..

03 April 2014

we zijn nog niet gesmolten

27 Maart 2014

shit wat is het heet!!
jessica

Actief sinds 13 Jan. 2014
Verslag gelezen: 403
Totaal aantal bezoekers 8218

Voorgaande reizen:

28 Februari 2014 - 02 April 2014

India

Landen bezocht: